Authentiek, betrouwbaar en verbindend zijn kwaliteiten die mijn werk als (interim) schoolleider karakteriseren. Vanuit een positieve houding motiveer ik medewerkers / het team.
Ik sta voor onderwijskundig leiderschap.
Vanuit een assessment zijn de volgende talenten van mij beschreven
- sterk ontwikkelingsgericht
- werkt mensgericht en tevens doelgericht
- gedreven en ambitieus
- een vriendelijke en open uitstraling
- ondernemend en pro-actief van aard
“Zij kan gemakkelijk aansluiting vinden bij haar gesprekspartners om tot een constructieve samenwerking te komen en een win/win situatie te kunnen creëren. Ze is praktisch ingesteld en houdt het vizier open voor kansen, mogelijkheden en bedreigingen die de omgeving haar en haar school biedt. Zij vindt het belangrijk haar talenten en krachten te bundelen en samen kennis te creëren en toe te passen. Ze streeft er naar anderen in hun kracht te zetten. Zij vervult een voorbeeldrol met betrekking tot het lerend klimaat en de professionele cultuur op de school.”
- goed schakelen;
- de complexiteit van de organisatie kunnen doorgronden;
- integraal denken en handelen;
- aandacht hebben voor mensen, processen en ambities;
- blijven focussen op wat belangrijk is;
- realiseren wat is afgesproken;
2022 | Verdiepingstraining Interim Management bij Marant / Interstudie te Amersfoort |
2019 | Ontwikkeltraject Professionalisering schoolleiders
- Leidinggeven aan verandering - Persoonlijk leiderschap - Toekomstgericht onderwijs |
2018 | Leergang directeur IKC |
2015 | Diploma Directeur Primair Onderwijs, Vakbekwaam |
2009 | Certificaat dyslexiebehandelaar Onderwijszorg Nederland |
2007 | Master Special Educational Needs (2e fase): uitstroomprofiel Educatieve Zorgsystemen. |
2007 | Master School Video Interactie Begeleiding (1e fase) |
2005 | HBO-getuigschrift Psychologie |
2004 | Certificaat Post HBO Leergang Psychodiagnostisch specialist in het onderwijs (2-jarige opleiding) |
1998 | Diploma Remedial Teacher/ Intern begeleider (3-jarige opleiding) |
1992 | Cursus Management voor Vrouwen in het Primair Onderwijs (1-jarige opleiding) |
1990 | Montessori diploma (3-jarige opleiding) |
1986 | Diploma Bijbels Onderwijs |
1986 | Diploma Pedagogische Academie (3-jarige opleiding) |
1983 | HAVO |